Chinese (Simplified)EnglishGermanPolish

 

Charakterystyka i zastosowanie kontenerów morskich w transporcie morskim.

Wymiary kontenerów morskich dostepne na stronie http://www.euro-shipping.com.pl/?page_id=16

 

KONTENERY MORSKIE UNIWERSALNE

Kontenery uniwersalne 20 ft, 40 ft

Kontenery uniwersalne 20 ft, 40 ft przeznaczone są do przewozu wszystkich ładunków drobnicowych. Po dokonaniu czasowych lub prowizorycznych ‚modyfikacji’ mogą być również wykorzystywane do transportu ładunków luzem, zarówno sypkich, jak i ciekłych.

 

Kontenery uniwersalne 40 ft HC / High Cube /

Kontenery 40 ft High Cube różni się od standardowego większą wysokością zewnętrzną wynoszącą 9’6″ (2,895mm). W rezultacie uzyskano dodatkowo ok. 10m3 kubatury ładownej. Kontener ten przeznaczony jest specjalnie do przewozu ładunków lekkich, przestrzennych i o podwyższonej wysokości, uniemożliwiającej załadunek do standardowego kontenera.

 

Kontenery 40 ft, 40 HC, 45 ft, 45 HC / Pallet Wide/

Kontenery palletwide skonstruowano na bazie 40′ kontenerów uniwersalnych. Zwiększono szerokość wewnętrzną kontenera, by umożliwić załadunek poprzeczny trzech europalet lub dwóch palet przemysłowych. W rezultacie do kontenera 40’PW można załadować 30 europalet, do 45’PW – 33, gdy do kontenera 40′ uniwersalnego tylko 25. W przypadku kontenera 45’PW osiągnięto ładowność, jak w naczepie samochodowej.
Kontenery palletwide używane są w żegludze bliskiego zasięgu / w relacjach europejskich /  tam, gdzie transport morski musiał sprostać konkurencji transportu samochodowego

 

KONTENERY MORSKIE SPECJALISTYCZNE

Kontener 20 ft Open Top / z otwieranym miękkim dachem /

Kontenery 20 ft Open Top przeznaczone są głównie do przewozu ładunków, których nie można zasztauować do standardowego kontenera przez drzwi ze względów manipulacyjnych, ładowanych od góry  / np. dźwigiem, suwnicą /, przekraczających wysokość kontenera standardowego. Konstrukcja kontenera daje możliwość załadunku z wykorzystaniem całego światła otworu dachu i drzwi. Dach kontenera okrywany jest wodoszczelną plandeką wyposażoną w linkę z zamknięciem celnym. W przypadku towaru wystającego poza obrys kontenera istnieje możliwość nie zakładania dachu / plandeki.  Podłoga i ściany kontenera posiadają uchwyty mocujące. Dopuszczalne obciążenie podłogi kontenera przy użyciu wózków widłowych niejednokrotnie przekracza o 33% wymagania ISO.

 

Kontener 40 ft Open Top / z otwieranym miękkim dachem /

Kontenery 40 ft Open Top przeznaczone są głównie do przewozu ładunków, których nie można zasztauować do standardowego kontenera przez drzwi ze względów manipulacyjnych, ładowanych od góry  / np. dźwigiem, suwnicą /, przekraczających wysokość kontenera standardowego. Konstrukcja kontenera daje możliwość załadunku z wykorzystaniem całego światła otworu dachu i drzwi. Dach kontenera okrywany jest wodoszczelną plandeką wyposażoną w linkę z zamknięciem celnym. W przypadku towaru wystającego poza obrys kontenera istnieje możliwość nie zakładania dachu / plandeki.  Podłoga i ściany kontenera posiadają uchwyty mocujące. Dopuszczalne obciążenie podłogi kontenera przy użyciu wózków widłowych niejednokrotnie przekracza o 33% wymagania ISO.

 

Kontener 20 ft HT / Hard Top / z otwieranym twardym dachem /

Kontenery 20 ft Hard Top przeznaczone są głównie do przewozu ładunków, których nie można zasztauować do standardowego kontenera przez drzwi ze względów manipulacyjnych, ładowanych od góry / np. dźwigiem, suwnicą /, przekraczających wysokość kontenera standardowego. Konstrukcja kontenera daje możliwość załadunku z wykorzystaniem całego światła otworu dachu i drzwi. Dach kontenera hard top ma zdejmowany stalowy wodoszczelny dach . Podłoga i ściany kontenera posiadają uchwyty mocujące. Kontenery hard top należą do sprzętu specjalistycznego. Dopuszczalne obciążenie podłogi kontenera przy użyciu wózków widłowych niejednokrotnie przekracza o 33% wymagania ISO.

 

Kontener 40 ft HT / Hard Top / z otwieranym twardym dachem /

Kontenery 40 ft Hard Top przeznaczone do przewozu ładunków ciężkich i wysokich, które trudno lub nie można załadować do standardowego kontenera. Konstrukcja kontenera umożliwia załadunek zarówno od góry i przez otwór drzwiowy z demontowaną belką górną,  ładowanych od góry / np. dźwigiem, suwnicą /, przekraczających wysokość kontenera standardowego . W odróżnieniu od kontenera open top, hardtop ma zdejmowany stalowy wodoszczelny dach. Dach ten waży ok. 450 kg. Na czas transportu ładunków przewyższających wysokość kontenera, dach można umieścić pionowo we wnętrzu kontenera. Powoduje to jednak zmniejszenie szerokości ładownej kontenera. Kontener wyposażony jest w liczne uchwyty mocujące. Wytrzymałość podłogi kontenera na manipulacje załadunkowe wózkiem widłowym o 33% przekracza wymagania ISO. Kontenery hardtop należą do sprzętu specjalistycznego. Należy je zazwyczaj specjalnie zamawiać i liczyć się ze znacznie wyższym frachtem morskim od kontenera standardowego. Podobnie jest w przypadku kontenerów Open Top.

 

Kontenery FLAT RACK /20 ft flat, 40 ft flat/

Kontenery flat rack przystosowane są do przewozu ładunków, których wymiary uniemożliwiają wykorzystanie kontenerów uniwersalnych oraz kontenerów typu Open Top. Silna konstrukcja podłogi oraz sztywno osadzone ściany czołowe umożliwiają mocowanie, zabezpieczanie i piętrzenie towaru. Podłoga kontenera i belki wzdłużne mają liczne uchwyty mocujące. Kontenery na zamówienie mogą być wyposażone w kłonice, które z jednej strony limitują szerokość ładunku do wymiaru kontenera, z drugiej ułatwiają mocowanie.

Kontenery flat rack nie mają na wyposażeniu plandek. Dlatego należy zadbać o odpowiednie opakowanie, zabezpieczające towar przed wpływem różnych warunków atmosferycznych, niejednokrotnie ekstremalnych, w przypadku transportu na pokładzie statku.

Kontenery flat rack mają stosunkowo grubą podłogę. Jej wysokość w przypadku kont. 20 ft wynosi ok. 30cm, kont.40 ft ok. 60cm. W transporcie drogowym wysokość należy do parametrów szczególnie ograniczających przewóz gabarytowych elementów. Z tego powodu niejednokrotnie taniej i łatwiej dostarczyć taki ładunek do portu transportem konwencjonalnym i tam dopiero przeprowadzić konteneryzację.

 

Kontenery platformy 20 ft , 40 ft

Kontenery platformy mają długość kontenera 20 ft  i kontenera 40 ft. Przeznaczone są do przewozu ładunków ciężkich i gabarytowych. Ładowność kontenerów platform 40 ft wynosi ok. 40 ton i znacznie przewyższa inne rodzaje kontenerów. Wytrzymała podłoga umożliwia transport ładunków o dużych naciskach punktowych. Kontenery te używane są w relacjach port-port.  Kontenery platformy wyposażone są w uchwyty mocujące o podwyższonej wytrzymałości, znajdujące się na podłodze i belkach bocznych.

 

Kontenery chłodnicze 20 ft RF, 40 ft RF, 40 ft HC RF

Kontenery chłodnicze służą do transportu ładunków wymagających utrzymywania stałej temperatury.Konstrukcja kontenera i jego instalacji chłodniczej pozwala na transport ładunków schładzanych oraz zamrażanych. Ściany mają konstrukcję przekładową wypełnioną pianką poliuretanową. Podłoga wykonana jest z aluminiowych T-gratingów spełniających funkcję kanałów powietrznych. Jednostka chłodząca podtrzymuje automatycznie stałą temperaturę w przedziale od +30°C  do -30°C tak długo, jak różnica pomiędzy temperaturą zewnętrzną i zadaną nie przewyższy dla grzania 42°C, chłodzenia 65°C. Ształując towar w kontenerze należy pamiętać o pozostawieniu na górze ok. 75 mm szczeliny powietrznej. Zasilanie 380V/50Hz-440V/60Hz lub 200V/50Hz-220V/60Hz. 

Przez zastosowanie zewnętrznego przenośnego komputera PC z odpowiednim do typu kontenera oprogramowaniem, możliwe jest tworzenie szczegółowych raportów z podróży kontenera na statku jak i postoju na lądzie.

Ze względu na tarę kontenerów należy zwracać uwagę na częste w praktyce przekroczenia wagi kontenera, szczególnie w aspekcie ograniczeń drogowych. Załadowanych kontenerów wymagajacych utrzymania żądanej temperatury w trakcie transportu nie przewozi sie drogą kolejową, lecz wyłacznie ciągnikami samochodowymi.

Wiecej informacji dotyczącej specyfiki przewozow ladunkow w kontenerach chłodniach dostępne na stronie http://www.hapag-lloyd.com/downloads/press_and_media/publications/Reefer_Broschuere_A4_engl(1).pdf

 Zestawienie wymaganych temperatur dla towarów przewożonych w kontenerach chłodniczych dostępne GuideConservation temperatury dla ladunkow w kontenerach reeferach

 

Kontenery zbiornikowe / tanki / 20 ft

Kontenery zbiornikowe, najczęściej kontenery załadowcy SOC / Shipper Own Containers / , przeznaczone są do transportu płynnych chemikaliów lub cieczy pitnych. Zbiornik z całym oprzyrządowaniem umieszczony jest w ramie uniwersalnego kontenera 20′. Jego konstrukcja odpowiada wymogom IMDG.  Do transportu artykułów spożywczych używa się jedynie specjalnych kontenerów oznakowanych „Potable Liquids only”. Kontenery napełnia się zazwyczaj w min 80%, by zapobiec niebezpiecznym,  gwałtownym falowaniom cieczy podczas transportu. Maks. napełnianie sięga 95% z powodu rozszerzalności cieplnej. Pojemność tanków wynosi ok. 20,000 litrów. Ilość ładowanego towaru zależy od jego ciężaru właściwego, rezerwy ekspansyjnej zbiornika, tary kontenera i przepisów drogowych.

 

Zabezpieczanie ładunków w kontenerach morskich plombami kontenerowymi.

– zabezpieczanie ładunkow w kontenerach morskich certyfikowanymi plombami butelkowymi / container bolt seal / spełniającymi standardy ISO/PASS17712 ,  C-TPAT oraz służb celnych na czas transportu.

– plomby paskowe stosowane wyłącznie do zabezpieczania kontenerów morskich specjalistycznych z otwieranym twardym dachem lub plandeką / dla kontenerów 20 OT, 40 OT, 40 HT, 40 HCHT /.

 

Kontenery załadowcy / SOC /

Na życzenie i zlecenie klientów realizujemy zakup używanych kontenerow morskich, posiadających aktualne dopuszczenie do transportu morskiego, dla realizacji transportu morskiego jako kontenery załadowcy SOC / Shipper Own Container /.

Stan techniczny zakupionych kontenerów morskich jest zgodny z Konwencją o Bezpiecznych Kontenerach co jest to potwierdzone tabliczką CSC umieszczoną na drzwiach kontenera.

 

Flexitanki

Na zlecenie klientów realizujemy zakup oraz montaż FLEXITANKÓW * w kontenerach 20 ft.

* FLEXITANKI – wielowarstwowe zbiorniki z tworzyw sztucznych umozliwiajace transport różnego rodzaju płynow neutralnych, spożywczych oraz chemicznych nie bedacych materiałami niebezpiecznymi IMO Class / ADR, instalowane wyłącznie w kontenerach morskich uniwersalnych 20 ft. 

Do montazu flexitankow znajduja zastosowanie znajduja wylacznie 20 ft kontenery nie starsze niz 5 lat.

FlexiTanki pozwalają na przewóz ładunków płynnych w zwykłych kontenerach 20’GP, zakres produktów jest bardzo szeroki – począwszy od płynnych artykułów żywnościowych po płynne artykuły chemii neutralnej.

Flexitanki musza spelniac wymagania linii żeglugowych i posiadać odpowiednie certyfikaty.

 

 

GDYNIA
HONGKONG
SYDNEY
SINGAPUR
NOWY JORK