Chinese (Simplified)EnglishGermanPolish

Powolano Ocean Network Express czyli nowe joint venture japonskich armatorow NYK, MOL, KLine z siedziba w Tokyo.

Szanghaj zmaga się z kongestia spowodowana warunkami atmosferycznymi, zwiększonym obrotami oraz zamieszaniem związanym z aliansami armatorskimi.Coraz więcej kontenerowców czeka na redzie i na możliwość rozładunku, pogłębiając – w łańcuchu dostaw – zakłócenia ustalonych harmonogramów w kolejnych portach wzdłuż całego chińskiego wybrzeża.

Największy na świecie armator kontenerowy, duński Maersk Line, odebrał w Daewoo Shipbuilding Marine Engineering pierwszy superkontenerowiec, o nazwie Madrid Maersk, zabierający 20568 TEU. Jest on zatem jeszcze większy, niż rekordowej wielkości kontenerowiec japońskiego MOL. Maersk zamówił łącznie 11 sztuk tej klasy kontenerowców. Ostatnie egzemplarze ma odebrać w połowie 2018 roku. W maju 2017 do eksploatacji wejdzie kontenerowiec OOCL Hong Kong o pojemnosci 21100 TEU ktory buduje stocznia Samsung Heavy Industries.

 

GDYNIA

HONGKONG

SYDNEY

SINGAPUR

NOWY JORK