Chinese (Simplified)EnglishGermanPolish

W Gdyni przy nabrzeżu Polskim, rozpoczyna sie budowa nowego terminalu promowego. Nowy terminal to przede wszystkim stworzenie możliwości obsługi znacznie większych promów. W ramach inwestycji przebudowana zostanie część Nabrzeża Polskiego oraz Nabrzeża Fińskiego i powstanie nowoczesny budynek pasażerski z pełną infrastrukturą socjalno-biurową, magazyn i place manewrowe z wyprowadzeniem do układu drogowego oraz dostępnością kolejową. / https://www.port.gdynia.pl/pl/wydarzenia/aktualnosci/1021-rusza-budowa-nowego-terminalu-promowego /.

Głębokowodny terminal kontenerowy Shanghai Yangshan Deep Water Port – największy na  świecie nowy zautomatyzowany terminal kontenerowy rozpoczął 10 grudnia br. próbne operacje. Terminal ten jest czwartym etapem projektu rozwoju portu, zajmuje powierzchnię 2,23 mln m2, długość linii nabrzeży wynosi 2,350 m. Port jest w stanie obsługiwać największe statki kontenerowe. Przy pełnej zdolności operacyjnej przewiduje się w nim obsługę 4 mln TEU rocznie, zaś docelowo nawet 6 mln TEU. Sfinalizowanie projektu przewidziano do 2020 r.     ( www.worldmaritimenews.com )

Do gdańskiego terminalu DCT 11.10.2017 zawinie wybudowany w stoczni Samsung Heavy Industries w Korei Południowej gigantyczny kontenerowiec „OOCL Germany”.
To siostrzana jednostka i już drugi po „OOCL Hong Kong” kontenerowiec we flocie OOCL, mogący pomieścić 21 413 kontenerów dwudziestostopowych.

 

GDYNIA

HONGKONG

SYDNEY

SINGAPUR

NOWY JORK